9 Eylül 2019 Pazartesi

Ağaç Ev Sohbetleri #2



Evet, Ağaç Ev Sohbetleri geçen hafta ben tatildeyken başlayan ve döndüğümde çok güzel sohbetlerle beni karşılayan çok güzel bir etkinlik. Bu etkinliğin öncüleri ise Edischar ve Taha arkadaşlarımız. 

Geçen haftaki sohbete katılamadığım için ufak bir kıskançlık hissetmedim değil, o yüzden erkenden yerimi alayım dedim. :) Bu haftaki konumuzu ise İrem Can arkadaşımız belirlemiş. Günümüzde göz ardı edilerek hata yapılan çok önemli bir konuya değinmiş: 

Doğamız giderek tehlike sinyalleri veriyor. Küresel ısınma ve çevre kirliliği en had safhada. Bunlar için geri dönüşüm, sıfır atık, daha az tüketim hatta poşetlerin paralı olması gibi önlemler alınıyor. Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Geleceğimiz için daha yaşanılır bir dünyayı nasıl sağlayabiliriz? 

Hızla artan nüfusun ve sanayileşmenin beraberinde getirdiği çevreye atılan atık ve çöpler hem çevre kirliliğine hem de su kirliliğine sebep olmasının yanında salgın hastalıkları da beraberinde getiriyor. Geçmişten günümüze çığ gibi büyüyen bu soruna bakıldığında aslında bir şeyler yapılmasını herkes canı gönülden istiyor, ya çoğu kişi nereden başlayacağını bilemiyor ya da bir ben yapsam ne etkisi olur diyerek ilk baştan zaten vazgeçiyor. 

Dünyayı daha yaşanılır kılmak için öncelikle bireysel düşünmeyi bırakmamız gerek bana göre. Şöyle ki bir ben yapsam ne olur dediğimiz an zaten büyük bir kitle olarak baştan yarım bırakmış oluyoruz. Bu durum bana Kelebek Etkisi’ni hatırlatıyor. Bir küçük değişiklik büyük ve öngörülemez sonuçların doğmasına sebep olması teorisi. Biz bunu hem olumlu hem de olumsuz olarak hayatımıza katabiliriz aslında. Pikniğe gittiğimizde yediğimiz çekirdek kabuklarını sadece birkaç taneden bir şey olmaz diyerek atarsak bu aslında büyük bir çöp birikintisine dönüşebildiği gibi aksine çöpe atarak büyük bir alanı kurtarmış olabiliriz. 

İlk bakışta çok önemsizmiş gibi görünen ama kitleye dönüştüğünde büyük etki yaratan olumsuz bir sürü davranış sergiliyoruz. Diş fırçalarken suyu açık bırakmak, gerekli olmadığı kadar birçok lamba yakmak, kısa mesafelerde araba kullanmak gibi çoğaltılabilecek bir sürü davranış sergiliyoruz. Bazen bunların birçoğunu yaptığımı bile fark etmiyorum. O kadar çok normal geliyor ki. 

Aslında yapmamız gerekenleri bildiğimizi fakat bunu uygulamaya geçişte ya dikkat etmediğimizi ya da önemsemediğimizi düşünüyorum. Aynı yabancı dil bilme seviyemizi ifade etmek gibi, anlıyorum ama konuşamıyorum. Teoride iyiyiz pratikte kötü. Umarım bu durumu da en kısa zamanda aşabiliriz. 

Yine çok konuştum, “Söz uçar, yazı kalır.” mantığı ile daha iyi kanıksarım umarım diyorum. Ve ayrıca sizin yazılarınızı okudukça da içlerinden ufak birkaç şey de olsa bir şeyler yakalar ve birçok şeyi değiştirmek için adım atabilirim.

Herkese umut dolu sohbetler! :)



*Fotoğraf;www.ntv.com.trgaleriyasamdogayla-ic-ice-olan-evler,bopbXKoeVkuQ8ru8euHH7QLu3CiqQLqE64AjN6Xq_Hkg

24 yorum:

  1. Yabancı dil örneği mükemmel olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. İyi ki döndünüz tatilden :) bildiklerimizi daha çok uyguladığımız günlerimiz olsun. Ağaç Ev de her zaman yeriniz hazır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum. Bol sohbetli günlerimiz olsun.
      Tekrardan teşekkürler bu güzel etkinlik için. :)

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim canım! Yazın çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim. Soruna bayıldım. :)

      Sil
  4. Umarım bu sayede bir kişi bile olsa farkındalık kazanabilir, karınca kararınca dünyayı değiştirebilriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım. Sonraki pişmanlık fayda etmeyecek yoksa..

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş :) Aslında önemsemediğimizşeylerin ne kadar önemi var. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Evet, bazen gözden kaçan ufak anlar büyük fırsatları kaçırmamıza da sebep olabiliyor.

      Sil
  6. çok iyiydi bu yazın yaa zihin açıcı valla, kelebek etkisi evet yaa iyi düşündün seeen :) son yazımdasııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Hemen bakıyorum yazına, mutlu oldum. :)

      Sil
  7. BU ETKİNLİKLER ÇOK GÜZEL OLDU. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de iyi oldu, fark edemediğim birçok ayrıntıyı öğrenmiş oldum bu sayede. :)

      Sil
  8. Ben de iki aydır tatildeydim blogları fazla gezemedim yeni görüyorum bu seriyi. Farkındalık yaratan bir konu olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz diyeyim o zaman, umarım bol keyifli, mutlu anılı bir tatil dönemi geçirmişsinizdir.
      Ben de çok sevdim bu konu seçimini, çok teşekkürler. :)

      Sil
  9. Bu sohbetleri Deep sayesinde duydum,güzel olmuş :)
    Deep sağ olsun sizi önerdi,takipteyim :)
    Sevgi ve saygılarımla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :)
      Deep sayesinde tanıdım çoğu kişiyi, size de hemen uğruyorum ve takip ediyorum. :)
      Sevgiler :)

      Sil
  10. Ağaç sohbetleri bu hafta çok güzel bir konuya değinmiş. Bu konuda duyarlılık oluşturmak şart. Gayet güzel ele almışsınız konuyu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim okuyup yorum yazdığınız için. Bu haftanın konusu çok güzeldi gerçekten de. En azından olumlu birçok fikir duymak umutlu olmak açısından destekleyici oldu.

      Sil
  11. İnsanlar kesinlikle "Dünyayı tek ben mi kurtaracağım?" düşüncesinden sıyrılsa keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke, o zaman bir şeyler değişebilecek, umarım o günleri de görürüz.

      Sil

Diğerlerinden Daima Bir Adım Önde Olanlar :)