3 Şubat 2019 Pazar

Carlo Collodi - Pinokyo





Pinokyo, çoğumuzun da bildiği gibi, gerçek bir çocuk olma yolunda yaşadığı bir dizi maceralardan oluşan küçük bir kukla hikâyesidir. Günümüzde, Walt Disney tarafından yapılan animasyonuyla ve farklı film uyarlamalarıyla Pinokyo hakkından birçok bilgiye sahip olsak da kitabı okuduğunuzda aslında bilmediğimiz farklı bir maceraya kapılıp gidiyoruz, en azından benim için böyleydi, bilmediğim birçok bölüm vardı. 

Kahramanımız Pinokyo’nun sürekli başına felaketlerin gelmesi, yaptığı yanlışlardan ders almaması, sürekli tutamayacağı sözler verip hep kendini tekrarlaması, bu kadar da olmaz dedirtmesi çoğu zaman beni çileden çıkartsa da o saf ve iyi kalpli hallerini okuyunca kızmak şöyle dursun ‘kıyamam yaa’ moduna geçişim zor olmadı. :) Kitabın bölümlerinin kısa olması ve her bölümün ayrı bir olayla süslenmesi okumayı hızlandırıyordu, fakat her bölümün başında içerik hakkında bilgi veren cümlelerle başlaması nelerin bizi beklediğini gösterdiği için bazen merak duygusunu törpülüyordu. 

Pinokyo, her ne kadar çocuklara masallar şeklinde bilinse de aslında kitap daha büyük yaşlara hitap ediyor. Kitabın geneline baktığımızda her dönemin kitabı olacak evrensel konular işlenmiş. Geleneksel aile yapısını temsil edecek karakterlerin seçilmesi, karşıt unsur olarak kişiyi cezbedecek eğlence unsurlarının olması ve aklını çelecek, iyi niyetinden faydalanacak arkadaş ögelerinin yer alması, size yaşayarak öğrenmeyi, tercihlerinizin nasıl sonuçlar doğurabileceğini gösteriyor. Okul, aile ve sizi daima doğruya yönelmeye çalışan bir dış ses var, yeri geliyor bu sizin iç sesiniz de oluyor. 

Ben keyif alarak okudum, bazı zamanlar üst üste benzer olayların gelmesi okumamı duraklatsa da ara vererek okuyunca o his de kayboldu. Kitabın sonunda yazar hakkında ve bu eseri kaleme alışıyla ilgili bir yazı vardı, onu ise ayrıca çok çok beğendim, tamamlayıcı bir etki yaratmıştı bende.


Kitapta altını çizdiğim bazı satırlar:

-  +Dünyadaki bütün sanatlar, işler arasında yalnız biri hoşuma gidiyor.
   - Hangisi acaba bu?
  +Yemek, içmek, uyumak, eğlenmek ve sabahtan akşama kadar başıboş yaşamak sanatı. (
syf. 14)

Yalanlar hemen tanınır, çocuğum. İki türlü yalan vardır: Kısa bacaklı yalanlar, uzun burunlu yalanlar. Seninki , tam da uzun burunlu yalanlardan. (syf. 69)

Okumak, öğrenmek için, hiçbir zaman geç kalınmış değildir. (syf. 107)

Bu dünyada yapılan her şey karşılığını bulur. (syf. 120)


*Alıntılar;Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'nın 2017 senesindeki I.baskısına aittir.

26 yorum:

  1. Gerçekten de Pinokyo hakkında benim de bilmediğim çok şey varmış, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken kısaltılmış okuduğumuz için aklımızda belli başlı şeyler kalmış, en azından bana öyle olmuş. :) Ben teşekkür ederim..

      Sil
  2. Pinokyo, en sevdiğim hikayelerden biriydi. Ve dediğiniz gibi aslında sadece çocukların değil yetişkinleirn dünyasını da anlatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, verdiği mesajlar aslında bizim dünyamıza daha yakın, çocukken fark edemediğimiz çok nokta oluyor.

      Sil
  3. defalarca kez okuduğumuz filmini çizgi filmini zlediğimiz ama bıkmadığımız değerli bir eser teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, evet bildiğim eseri yine bir heyecanla okudum :)

      Sil
  4. Çocuk kitaplarını yetişkinliğimde tekrar okumak bana büyük haz veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle, her yaşta farklı bir haz alınıyor.

      Sil
  5. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bir süredir yoktum, kaldığım yerden takip etmeye çalışacağım. İyi günler dilerim.

      Sil
  6. ay bunun çocuk versiyonunu okumuştuum, bunu da okuyum holeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç gelen cevabımla keyifli okumalar dilerim. :)

      Sil
  7. Yalnızlık başa bela dostlar;
    Gidelim, gelelim,
    Hal hatır soralım arkadaşlar;
    Gönlümüzü şad edelim.(İletişim güzeldir)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süredir yoktum, ama kaldığım yerden iletişime devam diyeyim. :)

      Sil
  8. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. Sizi de bloguma bekliyorum. https://selenyldrm.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de sizi takibe aldım, keyifli günler dilerim. :)

      Sil
  9. Yemek, içmek, uyumak, eğlenmek ve sabahtan akşama kadar başıboş yaşamak sanatı..
    Tam da benlik bir sanat.... :)
    Yeni bir sayfa ile başladığım bloğuma destek ve yorumlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler,takipteyim. 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benim de en sevdiğim satırlardı.
      Ben de takibe aldım sizi, asıl ben teşekkür ederim. İyi günler dilerim. :)

      Sil
  10. Çok dikkatimi çekti hatta aldığım gibi okuyacağım (:
    Bu dünyada yapılan her şey karşılığını bulur. bu söze de çok inanıyorum :)
    Paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle, er ya da geç mutlaka bir karşılığı oluyor.
      Okuduğunuz için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. Çizgi filmini defalarca izlemiştim çocukluğumda ancak kitabını okumak bir türlü nasip olmadı. İnşallah okuyacağım Pinokyo'yu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okuma fırsatınız olur, çocukluğumuzu anımsamak gibi oluyor. :)

      Sil
  12. Merhaba çok güzel bir hatırlatma olmuş, "Pinokyo" yine ve yeniden okuyacağım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkür ederim. Umarım benim gibi keyif alırsınız. :)

      Sil

Diğerlerinden Daima Bir Adım Önde Olanlar :)