13 Haziran 2019 Perşembe

Yaz Okuma Şenliği 2019 Okuma Listem




İlk defa bir okuma şenliğine katılıyorum, çok heyecan yaptım. :) Listemi tamamlayamam büyük ihtimalle ama umarım çok da arayı açmam. Yaz aylarım biraz durağan geçiyor genelde, bakalım bu sefer nasıl olacak, merak ediyorum. Sevgili Nilgün Komar'ın sayfasını takip ederken yaptığı okuma şenliklerinde hep gözüm kalırdı ama hiç cesaret edememiştim. Bu sefer kategorilere baktığımda çoğuna uyan kitaplarım olduğunu görünce bu sefer denemeliyim dedim. İşte benim okuma listem:



1.Kategori (10 puan): İsminde YAZ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen ya da olayların Yaz'da geçtiği bir kitap.

2.Kategori (10 puan): Adında bir Ağaç ismi/ Ağaç kelimesi geçen ya da Ağaç ile ilgili olan bir kitap.
* Paola Peretti__Kiraz Ağacı ile Aramızdaki Mesafe

3.Kategori (10 puan): Adında Gemi kelimesi geçen ya da konusu Gemi olan/ Gemi'de geçen bir kitap.

4.Kategori (10 puan): Beyazperde'ye aktarılmış DİZİ/FİLM olmuş bir kitap.
*Michael Ende__Momo

5.Kategori (10 puan): Orhan Kemal ya da Nurullah Ataç'dan bir kitap.

6.Kategori (10 puan): Anton Çehov ya da Tolstoy'dan bir kitap.

7.Kategori (10 puan): Kitabın isminde -ler -lar eki almış bir kelime geçen bir kitap.
* Jane Casey__Ölüme Terk Edilenler

8.Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
*Ah Muhsin Ünlü__Gidiyorum Bu

9.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK veya 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgili bir kitap
* Yılmaz Özdil__Mustafa Kemal

10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Türk ya da Dünya Klasik' lerinden iki kitap.
*Dostoyevski__Öteki
*Edgar Allan Poe__Dedektif Öyküleri

11.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): YKY yayınlarından herhangi iki kitap.
*Marcel Proust__Albertine Kayıp
*Kazuo Ishiguro__Günden Kalanlar

12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Birinin ismi H harfi le başlayan diğerinin ismi B harfi ile başlayan iki kitap.
*David Grossman__Bir At Bara Girmiş
*Niccolò Macchiavelli__Hükümdar

13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Kapağındaki baskın rengin YEŞİL olduğu iki kitap.
*Azra Kohen__Pi
*Mario Levi__İstanbul Bir Masaldı

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
*Ian Rankin__Düğümler ve Haçlar
*Mary Shelley__Frankenstein
*Aslı Perker__Flamingolar Pembedir
*İsmail Güzelsoy__Sincap

15.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uygun dört kitap.
---Türk Klasiklerinden 4 kitap---
*Halit Ziya Uşaklıgil__Mai ve Siyah
*Şemsettin Sami__Taaşşuk’ı Talat ve Fitnat
*Hüseyin Rahmi Gürpınar__Mürebbiye
*Hüseyin Rahmi Gürpınar__Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç

Diğer kategorilere daha sonradan ekleme yapabilirim, elimdeki kitaplarla şimdilik böyle bir liste oluşturdum. Keyifli bir okuma süreci olmasını diliyorum. :)

16 yorum:

  1. Çok güzel ve detaylı bir liste olmuş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım hepsini okuyabilirim.. :) Keyifli günler dilerim.

      Sil
  2. İçlerinde duymadıklarımda var. Listeme alayım. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.. Seçerken çok keyif aldım okuması da öyle olur umarım. Sevgiler. :)

      Sil
  3. oooo güzeeel. bak başlıklara bulamazsan kitap söle bana ben de araştırırııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şimdilik elimdekilerden oluşturdum. Bunları okuyabilirsem, yeni başlıklar için önerini alabilirim. :)

      Sil
  4. Selam (: Ben de ilk defa katılıyorum, bayıldım listeye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Çok teşekkür ederim, keyifle okuyalım. :) Listenize bakayım ben de. :)

      Sil
  5. Düğümler ve Haçlar ile Momo en merak ettiklerimden, keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düğümler ve Haçları ben de çok merak ediyorum. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. keyfili okumalar dilerim

    sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Keyifli bir etkinlikle tanıştım sayenizde, sevgiler. :)

      Sil
  7. Okuma Şenliği... Çok güzel bir etkinlik! 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, gerçekten de öyleymiş. İlk defa katılıyorum ben de.
      Çok teşekkür ederim. :)

      Sil

Diğerlerinden Daima Bir Adım Önde Olanlar :)