9 Ekim 2018 Salı

Korku Vadisi'nde Sherlock ile iz peşinde..


Başka yayınevinden çıkan tüm hikayelerini okudum diyebilirim, aradan geçen zamandan sonra hem hatırlatma olsun hem de İş Bankası serisini tamamlamam adına minik bir adım olsun diye edindiğim kitabı bir solukta okudum diyebilirim. 

Her zamanki gibi Sherlock ve Dr.Watson'ın atışmalarını okurken birden gizemli bir haber geliyor ve kendimizi bir dizi olayı incelerken buluyorsunuz. Ondan sonrası her ipucu ile ufak çapta bir beyin fırtınası yaparak geçen sayfalardı benim için. İki bölümden oluşuyordu, ilk bölümde olayı çözümlerken diğer bölümde ise olayın kahramanının ardındaki sır perdesini aralıyorsunuz. Birbiriyle bağlantılı, şimdiki ve geçmiş zaman arasındaki bir köprü görevini kurmuş oluyoruz okurken. :)

Benim için ilk bölüm daha keyifliydi, diğer bölümde Sherlock'un olmamasından dolayı olabilir, onun muzip ve şaşkın hallerini okumak daha hoş :) ama diğer bölümün de hakkını vermem gerekir ki ters köşe yaptığı satırlar oldu. 


Sherlock ile mercek altına aldığım bazı satırlar şu şekildeydi:

- Sıradanlığın azı çoğu olmaz, ama yetenekli kişi dehayı görür görmez tanır. (syf.11)

- Bu yalnızca bir hayal ürünü, kabul ediyorum, ama gerçekler ne kadar da sık hayal gücünden doğar. (syf. 69)

- Eğer yüreğiniz cüsseniz kadar büyükse ve ruhunuz yüzünüz kadar iyiyse, bundan fazlasını istemem. (syf.116)

- #Gökyüzünde kalın bulutlar var.
  +Ama gökyüzü sonsuza dek masmavi olacak.
(syf.122)


Aslında daha çok satır vardı ama ben kendimi Sherlock rüzgarına kaptırınca not almayı unuttum. 

221B sokağındaki evinin kapısını çalacağım yeni hikayelerle en kısa zamanda tekrardan peşine düşeceğim Sherlok, bekle beni. :) Dr.Watson'ın yerinde gözüm var resmen, eminim onun gibi olayları hep sonradan çözer ve şaşkınlık içerisinde kalırım, en olmazsa olmaz durum ise farkında olmadan olay hakkında hiç fark edilmeyeni fark ettiririm, kendim gerçek anlamda fark etmediğim halde. 

Kısacası, benim için keyifli bir okumaydı, daha önce okumuş olmama rağmen birçok noktayı hatırlamadığım için yap-boz'un parçalarını tamamlamış oldum.


*Alıntılar; Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarının 2017 senesindeki 7.baskıya aittir.

12 yorum:

  1. "Eğer yüreğiniz cüsseniz kadar büyükse ve ruhunuz yüzünüz kadar iyiyse, bundan fazlasını istemem" Güzel bir alıntı. Kitap tanıtımı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kitap dolu günler. :)

      Sil
  2. Polisi yedek uzak durmaya çalışıyorum aslında ama sherlock sürekli karşıma çıkıyor. Ve herkes seviyor galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye candır :) Özellikle de ağır kitapların ardından,, sizi canlandırır.
      Sherlock'un yeri bende başkadır, üniversite yıllarımda eve gittiğim zamanlar her dinlenme tesisinde mutlaka bulup alır ve yolculuğumu çekilir hale getirirdim. :)
      Olur da okumayı düşünürseniz sıralamasına uygun okumanızı tavsiye ederim, çünkü piyasada sürekli farklı adlarda kitapları çıkıyor ve ipin ucu kaçıyor. :)

      Sil
    2. Gerçek hayatta polisiyeyle fazla iç içeyim. Kaçmamın sebebi her tarafım polisiye olmasın diye :)

      Sil
    3. Kaçma sebebiniz mantıklıymış, benim sadece hayal dünyamda kaldığı için bana keyifli geliyor. :) uzun tatil döneminizde özlem duyarsanız değerlendirirsiniz artık. ::)

      Sil
  3. çok seviyon demek kiii. dizisini de seviyon muuu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerini izledim, dizisinin de 2 sezonunu izledim, diğerlerini de izleyeceğim ama az bölüm olunca kıyamıyorum. Ah Benedict :)

      Sil
    2. o zaman, patrick melrose adlı dizisi var benedict in yeni :)

      Sil
    3. Ay evet, o da kısacık, henüz izlemedim, aklımda,, sen izledin mi ?

      Sil
    4. yok izlicem önümüzdeki günlerde :) dizileri yazıyom blogda. dizi de seçebilirsin istediğin zaman benden :)

      Sil
    5. Süper çok sevindim, onlara da bakayım. İyi oldu benim için. :)

      Sil

Diğerlerinden Daima Bir Adım Önde Olanlar :)